رسانه ها برای شورآفرینی انتخابات 1400 تلاش کنند
کد خبر: 3960544
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

رسانه ها برای شورآفرینی انتخابات 1400 تلاش کنند

رئیس بسیج رسانه گیلان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات بزرگ سال 1400 و آغاز برنامه سازی های رسانه های معاند برای کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای، گفت: باید از ظرفیت رسانه ها برای شورآفرینی و آوردن مردم در پای صندوق های رای استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا، رئیس بسیج رسانه استان گیلان امروز، 28 اسفند در نشست تجلیل از فعالان و برگزیدگان مسابقه کتابخوانی بسیج رسانه، با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه و بالندگی جامعه، اظهار کرد: با توجه به وجود شرایط کرونایی، شاهد فعالیت خوب خبرنگاران از طریق تهیه خبر و گزارش و یادداشت و عکس از جانفشانی کادر درمان بودیم.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران در حوزه بیمه و معیشت، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران و تامین معیشت براساس قانون کار هستیم.

رئیس بسیج رسانه گیلان، دستگاه های اجرایی را یکی از ظرفیت های خوب برای حضور خبرنگاران دانست و تصریح کرد: خبرنگاران با توجه به تجربه خبری خود می توانند به روابط عمومی ها مشاوره دهند.

پارسا، با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد سازمان بسیج رسانه استان در سال 99 با همکاری خبرنگاران، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات رسانه ای، ورزشی و کتابخوانی، نشست های هم اندیشی و بازدیدهای رسانه ای بخشی از این برنامه هاست.

وی از خبرنگاران خواست در حوزه تولید محتوا امیدآفرینی را مد نظر داشته باشند و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب حضور فعالان در فضای مجازی همراه با امیدآفرینی را از جوانان مطالبه کردند، خبرنگاران نیز باید از کلیه ظرفیت ها رسانه ای برای امیدآفرینی استفاده کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با اشاره به وجود سوژه های ناب برای تزریق امید به جامعه، یادآور شد: متاسفانه مشکلات معیشتی موجب شده خبرنگاران برای سوژه یابی و سوژه پردازی بی انگیزه شوند، اما ضد انقلاب شبانه روز علیه جمهوری اسلامی کار می کند تا مردم را دلسرد و ناامید نشان دهد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید تفکر بسیجی و روحیه جهادی را نشر دهند، خاطرنشان کرد: نمی توانیم مشکلات اقتصادی را انکار کنیم، اما جبهه انقلاب همواره باید آماده باشد و اجازه مایوس کردن مردم را به دشمنان ندهد.

پارسا، با اشاره به در پیش بودن انتخابات بزرگ سال 1400 و آغاز برنامه سازی های رسانه های معاند برای کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای، عنوان کرد: هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات کمتر باشد، دشمنان شادتر خواهند شد.

رئیس بسیج رسانه گیلان ادامه داد: دشمنان بعد از گذشت 42 سال از عمر پربرکت انقلاب به دنبال خسته نشان دادن مردم هستند، اما اینگونه نیست و ملت ایران در همه صحنه های انقلاب حضور دارند لذا باید از ظرفیت رسانه ها برای شورآفرینی و آوردن مردم در پای صندوق های رای استفاده کنیم.

وی در ادامه جشنواره رسانه ای «ابوذر» را یک برند دانست و اضافه کرد: بیش از 20 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال و خبرنگاران گیلانی توانستند دو مقام کشوری را کسب کنند.

پارسا، با اشاره به کیفیت بالای آثار تولید شده توسط خبرنگاران گیلانی، گفت: شاهد رشد فنی رسانه های استان هستیم، اما همچنان در زمینه یادداشت نویسی، تیترزنی، موشن گرافی و اینفوگرافی باید بیستر کار کنیم. در این راستا بسیج رسانه استان ظرفیت آمادگی برگزاری کارگاه های عملی خبرنگاری و خبرنویسی را دارد.

انتهای پیام
captcha